forkredit.com | | vivaspb.com | finntalk.com

ŞAFAK'IN YAZISI 10 GAZETECİNİN ORTAK AÇIKLAMASIYLA YALANLANDI

Aktif .

erdal_safakSabah Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Erdal Şafak 10 meslektaşıyla birlikte gittiği AB gezisinden aktardığı bir haber birlikte olduğu meslektaşları tarafından yalanlandı!
 
 
Şafak'ın, Türkiye'nin AB Daimi Temsilcisi Büyükelçi Volkan Bozkır'ın Brüksel'de verdiği yemekte dile getirilen görüşlere dayandırdığı "Türkiye'nin Heybeliada Ruhban Okulu'nu açması karşılığında Rumlara limanları açma konusunun erteleneceği" yönündeki haber, Bozkır'ın Brüksel'deki elçilik binasında verdiği yemeğe katılan diğer gazeteciler tarafından yalanlandı.
 
Bozkır'ın Brüksel'deki AB Daimi Temsilciliği'nde verdiği yemeğe katılan Cihan Haber Ajansı Genel Müdürü Abdülhamit Bilici, Milliyet yazarı Hasan Cemal, Yeni Şafak Gazetesi yazarı Ali Bayramoğlu, Hürriyet Yazarı Ferai Tınç, Star Gazetesi yazarı Mehmet Altan, Referans Gazetesi genel yayın yönetmeni Eyüp Can, Gazeteciler Leyla Tavşanoğlu ve Deniz Zeyrek ile CNN Türk ve Kanal D Haber Genel Yayın yönetmeni Mehmet Ali Birand tarafından imzalanan ortak tekzip metni şöyle:
 
"Sabah gazetesinde sürmanşetten verine 'Kıbrıs'a karşı ruhban okulu' başlıklı Erdal Şafak imzalı haberde, Brüksel'deki AB Daimi Temsilcisi Büyükelçi Volkan Bozkır'a atfen 'Yıl sonunda Kıbrıs konusunda çözüm olmazsa ruhban okulu açılır' sözleri yer almıştır. Volkan Bozkır'ın büyükelçilikte gazetecilere verdiği yemekte bulunan bizler, 'off the record' veya 'on the record' böyle bir açıklama yapılmadığını teyit ederiz. Bu tür bir haberin gerek gazetecilik etiği, gerek büyükelçinin itibarı, gerekse gerçekler açısından düzeltilmesi gerektiğini düşünüyoruz."
 

 

DKM ARŞİVİNİ GOOGLE'DA ARAYIN

DKM'NİN 1998-2001 ARASINDAKİ ARŞİVİ İÇİN TIKLAYIN

DKM'NİN 2001-2003 ARASINDAKİ ARŞİVİ İÇİN TIKLAYIN

DKM'NİN 2003-2009 ARASINDAKİ ARŞİVİ İÇİN TIKLAYIN